INFORMACJA DLA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH
Niesłyszący i niedosłyszący petenci Komendy Powiatowej Policji w Kole oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie.
Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 z późn. zm.).
Osoby uprawnione są zobowiązane zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie. Aby to zrobić, należy:
pobrać i wypełnić formularz zgłoszenia - plik do pobrania poniżej - i przesłać na adres e-mail:
opc@po.policja.gov.pl bądź faxem pod numer: 47 77 140 12
tłumacz online dostępny przez komunikator Jabber. Informacja o usłudze na stronie: https://euslugi.policja.pl/eu/
Dla wiadomości SMS dla osób niesłyszących w województwie wielkopolskim został uruchomiony numer 728 112 112
Podczas zgłaszania za pomocą sms na numer Centrum Powiadamiania Ratunkowego należy napisać SMS:
- jestem osobą niesłyszącą
- adres zdarzenia: powiat, gminę, miejscowość, ulicę oraz numer domu lub mieszkania, numer klatki w bloku oraz piętro, na którym doszło do zdarzenia
- krótką informację co się stało
- ilość osób poszkodowanych
- służbę, która jest potrzebna
- swoje imię i nazwisko
- Czekać na zwrotnego SMS z CPR, potwierdzającego przyjęcie zgłoszenia
Czekać na służbę ratunkową w zgłoszonym i bezpiecznym miejscu.
Jak załatwić sprawę w Komendzie Powiatowej Policji w Kole?
Krótki przewodnik w kilku punktach:
1. Przygotuj się: Zanim udasz się do nas, upewnij się, że masz przy sobie dowód osobisty. Będzie on potrzebny do odbioru przepustki.
2. Jak dojechać: Nasz obiekt bardzo łatwa znaleźć. Komenda Powiatowa Policji w Kole znajduje się przy ulicy Sienkiewicza 14. Nazwa Komendy jest wyraźnie napisana przy głównym wejściu do budynku.
3. Gdzie szukać: Po przyjeździe podejdź do okienka Dyżurnego. Znajduje się ono po prawej stronie w przedsionku. Dyżurny powie Ci dokładnie, co dalej trzeba zrobić.
4. Pokaż dowód: Jeśli będziesz potrzebował wejść na teren Komendy, konieczna będzie przepustka. Gdy już znajdziesz się w punkcie odbioru przepustek, okaż dowód osobisty pracownikowi.
5. Odbierz przepustkę: Po weryfikacji tożsamości otrzymasz przepustkę, która upoważni Cię do wejścia na teren jednostki.
6. Nie chodź sam: Pamiętaj, że nie możesz poruszać się po terenie jednostki samodzielnie. Będziesz miał przydzielonego pracownika policji, który będzie Ci towarzyszył w trakcie przebywania na Komendzie.
7. Zachowuj spokój: Bądź spokojny i cierpliwy. Wszystkie nasze procedury mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa zarówno Twojego jak i innych osób.
8. Zakończenie wizyty: Po załatwieniu wszystkich spraw, opuść teren jednostki zgodnie z instrukcjami wyznaczonego pracownika.
9. Pamiętaj, że jesteśmy tutaj po to, aby Ci pomóc. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, śmiało pytaj!