Uwaga! Oszuści podszywają się pod pracowników banku
Kolejny sposób na kradzież naszych pieniędzy z konta bankowego. Oszuści podszywają się pod pracowników banków i namawiają do pobrania mobilnej aplikacji. W ten sposób uzyskują dane niezbędne do korzystania z bankowości elektronicznej, co może spowodować utratę oszczędności zgromadzonych na koncie.
Oszuści podszywają się pod pracowników banków. Dzwonią do klientów z numerów bardzo podobnych do numeru infolinii i informują, że bank udaremnił nieuprawnioną wypłatę pieniędzy z konta. Aby zapobiec takim sytuacjom w przyszłości proszą o zainstalowanie na smartfonie pewnej aplikacji. W rzeczywistości jest to narzędzie do przejęcia kontroli nad naszym telefonem i hasłami bankowości mobilnej. Rozmówcy bardzo często mają wschodni akcent. Niektórzy podejrzliwi klienci po rozmowie z oszustem kontaktują się z prawdziwą infolinią banku. Wtedy okazuje się, że żadna taka sytuacja nie miała miejsca.
Pamiętajcie!
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o pełen numer karty i kod CVV
- Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem Banku - rozłącz się - sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń