Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Nie bądź obojętny - reaguj!

Data publikacji 14.06.2015

Nie bądź obojętny! - Reaguj! Każdy z otoczenia osoby starszej, członek rodziny, pani z poczty, banku, ksiądz podczas kazania, czy pielęgniarka z przychodni zdrowia może pomóc w walce z oszustami, rozmawiać z osobami starszymi, uprzedzać o działaniach przestępców i przypominać o zasadach bezpieczeństwa.

sygnalNie bądź obojętny! - Reaguj! Każdy z otoczenia osoby starszej, członek rodziny, pani z poczty, banku, ksiądz podczas kazania, czy pielęgniarka z przychodni zdrowia może pomóc w walce z oszustami, rozmawiać z osobami starszymi, uprzedzać o działaniach przestępców i przypominać o zasadach bezpieczeństwa.

Sakramentalne zasady bezpieczeństwa seniorów

Przede wszystkim należy zachować ostrożność – jeżeli dzwoni do nas ktoś, kto podszywa się pod członka naszej rodziny i prosi o pieniądze, nie podejmujmy żadnych pochopnych działań. Nie informujmy nikogo telefonicznie o ilości pieniędzy, które mamy w domu lub jakie przechowujemy na koncie. Nie wypłacajmy z banku wszystkich oszczędności.

Zadzwońmy do kogoś z rodziny, zapytajmy o to czy osoba, która prosiła nas o pomoc, rzeczywiście jej potrzebuje. Pamiętajmy, że nikt nie będzie nam miał za złe tego, że zachowujemy się rozsądnie. Nie ulegajmy presji czasu wywieranej przez oszustów. Niezwykle ważna jest także czujność pracowników banków.

W szczególności pamiętajmy o tym, że w momencie, kiedy ktoś będzie chciał nas oszukać, podając się przez telefon, za policjanta – zakończmy rozmowę telefoniczną! Nie wdawajmy się w rozmowę z oszustem. Jeżeli nie wiemy jak zareagować powiedzmy o podejrzanym telefonie komuś z bliskich. Kolejne połączenia telefoniczne wykonujmy z innego aparatu, np. od sąsiada. Niestety zdarza się, że przestępcy przechwytują połączenia telefoniczne.

Jeśli cokolwiek nas zaniepokoi, rozmówca będzie natrętny, dociekliwy, co do kwoty, którą dysponujemy, natychmiast należy powiadomić Policję.

Oszuści wykorzystują zaufanie społeczne do Policji

Podczas ostatnich rozmów z poszkodowanymi oszuści przedstawili się też jako funkcjonariusz KGP Andrzej Wiśniewski, czy funkcjonariusz Piotr. Podawali numery swoich legitymacji służbowych. Tłumaczyli osobom, do których dzwonili, szczegóły akcji, którą właśnie prowadzą. Każdy z tych elementów miał uwiarygodnić ich działania w oczach rozmówcy.

Pamiętajmy, że prawdziwi policjanci w rozmowie telefonicznej nigdy nie informują o prowadzonych przez siebie sprawach  i nigdy też nie proszą o przekazanie pieniędzy nieznanej osobie.

 czytaj więcej

  http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/113233,Pracownica-banku-listonosz-ksiadz-pielegniarka-Kazdy-moze-pomoc-w-walce-z-oszust.html

Powrót na górę strony